Om Föreningen

Vårt hus är byggt 1923 och har genomgått en omfattande restaurering med nya balkonger, ny fasadputs, stambyte, fönsterreparation samt totalrenovering och uppfräschning av entré- och trapphallar.

Vår förenings fullständiga namn är Bostadsrättsföreningen Timmermannen 34 med organisationsnummer 769603-5778.

En bostadsrättsförening är den vanligaste organisationsformen för s.k. ägarlägenheter. Men man äger egentligen inte sin lägenhet, utan har dispositionsrätt av en lägenhet som en följd av medlemskapet i föreningen.

Föreningens arbete sker huvudsakligen genom frivilliga insatser. En styrelse väljs av föreningsstämman i maj varje år. Inom styrelsen utses från tid till annan olika ansvariga för avgränsade funktioner, som ansvarig för fastigheten, ekonomin osv.